واژه بازاریابی چه معنایی دارد؟

بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است در صورتی که باید بدانیم فروش و تبلیغ در اصل بخش نمایان( کوه یخ شناور ) اصل فروش است و عظمت و وسعت بی حد این مطلب همچنان مستور و پوشیده است.
واژه بازاریابی چه معنایی دارد؟

از عمر بازاریابی حدود یک قرن میگذرد ولی مفهوم جدید آن دانش نو و تازه است.بررسی های تاریخی نشان می دهد که در بازارهای پیشرفته این پدیده تا عصر حاضر 4 دوره را تجربه کرده است که به قرار زیر است:

  1. دوره فرآورده گرایی یا تولید انبوه
  2. دوره بازارگرایی
  3. دوره مشتری گرایی
  4. دوره ارزش آفرینی

بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است در صورتی که باید بدانیم فروش و تبلیغ در اصل بخش نمایان( کوه یخ شناور ) اصل فروش است و عظمت و وسعت بی حد این  مطلب همچنان مستور و پوشیده است.

پس به معنای نوین آن یعنی برآوردن نیازها و ارزش آفرینی برای مشتریان باید توجه ویژه ای کرد تا در عرصه ی تجارت بتوان موفقیت هایی چشمگیر را صید کرد.اگر مجموعه ای بتواند نیازها و ارزش آفرینی برای مشتری اش را درک کند محصولاتی را تولید و ارائه می‏کند که دارای بالاترین ارزش باشد ، قیمت گذاری واقعی و منصفانه ،توزیع،ترویج و تبلیغ و صداقت در کار را به روشی کارا و هدفمند انجام دهد، به طور حتم آینده ای روشن تر برای تولید کننده و مصرف کننده و آرامشی افزون‏تر در تجارت خود را تجربه خواهد کرد.

در برنامه استراتژیک ؛ ماموریت و هدفهای کلی شرکت تعیین می شود .

در هر واحد سازمانی، برای تامین هدف های استراتژیک ،بازاریابی نقش اصلی راایفا می‏کند. یک شرکت برای اینکه در بازار رقابت کنونی موفق شود باید متمرکز برمشتری و مشتری مداری باشد و بتواند باارائه ارزش های بیشتری برای مشتریان ،طرفداران بیشتر و حتی شرکت های رقیبش را به خود جذب نماید.

بنابراین یک بازاریابی درست مستلزم تجزیه و تحلیل دقیق مشتریان و درک نیازها و خواسته های آنان توسط شرکت و بازاریاب شرکت است.

روال یک شرکت ومجموعه های موفق در فرآیند بازاریابی:

  1. شرکت فرآیند بازاریابی را تجزیه و تحلیل می کند .
  2. برنامه ریزی دقیق انجام می دهد.
  3. برنامه ها را اجرا می کند .
  4. وامور انجام شده را کنترل می کند.

شرکت از طریق این فعالیت ها محیط بازاریابی را تحت نظارت دارد و خود را با آن سازگار می کند تا در جهت رضایت هرچه بیشتر مشتری پیش رود و به مقصود نهایی نایل آید.

  • فروش بزرگترین خدمت به هم نوع است.
  • فروشندگان حرفه ای اعتماد به نفس دارند.
  • فروشندگان مثل مشاورعمل می کنند.
  • فروشندگان حرفه ای انسان های صادق،درستکار و روراستی هستند.
  • فروشنده حرفه ای باید یک متفکر خلاق باشد و ارتباط طولانی مدتی با مشتریان ایجاد کنند.
دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.